צילום: ג'ני רולו, stock.xchnge


גרסה להדפסה
עדכוני RSS

אהבתם את הכתבה?

עוד בנושא

להתחתן בלי לצאת מהארון בפני הכלה?

השאלה האם הומו צריך לספר לאשתו המיועדת על נטייתו המינית מעוררת מחלוקת בעולם הדתי. הרב שלמה אבינר: הוא לא חייב לספר, אחרת היא לא תתחתן אתו

יניב הלפרין  [צרו קשר] [עמוד כתב/ת]
יום רביעי, 24/12/2008

#

האם היהדות תומכת בכך שהומו שמתחתן לא יספר לאשתו על נטייתו המינית? לפי הרב שלמה אבינר, במקרים מסוימים - בהחלט כן. לדבריו, אם הוא הומו שלא מקריים יחסי מין הומוסקסואלים - "מה זה מעניין את אשתו?"

בשיעור שנתן בישיבת "עטרת ירושלים" נשאל הרב אבינר האם מצב שכזה הוא הוגן והשיב: "השאלה היא אם הוא מרמה את הבחורה או לא, וזה כבר חשבון אישי. צריך לבדוק כל מקרה לגופו". "אבל אם הוא מתנהג בצורה נכונה", המשיך, "הוא לא עושה עבירות אלא יש לו יצר כזה (הומוסקסואליות נחשבת ביהדות ליצר הרע - י"ה) - מה זה מעניין את אשתו איזה יצר יש לו?"

"אמנם אומרים שבני זוג צריכים להיות פתוחים ולספר את הכול", המשיך. "אבל איפה זה כתוב? צריך לספר כל מה שגורם שמחה, אבל לא צריך לספר כל מה שגורם צער". הרב אבינר הוסיף ואמר כי אסיר לשעבר לא חייב לספר לכלה שלו על כך שריצה עונש מאסר. "אם הבנות היו יודעות אילו יצרים יש לנו - הן לא היו מתחתנות אתנו. אתה לא תתחתן אם תספר לבחורה על כל הלכלוך שעשית בחיים".

הרב אבינר אמנם ציין כי יש עמדה שטוענת שהומו חייב לספר לכלתו, אולם הוסיף: "כשיש לך יצר הרע ואתה מתגבר - מה החידוש?

הרב שלמה אבינר הוא אחד המפורסמים שברבני הציונות הדתית, ועוסק רבות בהומוסקסואליות (שאותה הוא מכנה "נטיות הפוכות"). הוא נחשב ל"אב הרוחני" של ארגון "עצת נפש", שמציע "טיפולי המרה" להומוסקסואלים. בסרט ששודר לפני כחצי שנה בערוץ הראשון הובאו סיפוריהם של שני חרדים שעברו טיפולים כאלה בארגון וטענו כי הצליחו בהם.

הרב שרלו: "קשה למצוא שקר יותר גדול מזה"
אתר הגייז הדתיים "חברותא", שחשף את הסיפור, הביא גם את דעותיהם של רבנים אחרים בנושא. באתר נכתב כי הרב שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה וחבר בהנהלת רבני צהר, כתב כי הוא לא מוצא שום היתר "לעשות כזה דבר, להתחתן ללא ידיעה מראש". לדבריו, "מבחינה הלכתית אמיתית, קידושין אלה כלל אינם תופסים, ואין מקח טעות גדול מזה. קשה למצוא שקר גדול יותר מהתנהגות זו". יצוין כי הרב שרלו משתף פעולה עם קבוצות של הומואים דתיים, ואף נפגש עמם ונותן הרצאות בכנסים שלהם.

השאלה האם לספר לכלה או לא מטרידה, כמובן, הומואים דתיים רבים, שנקרעים בין ההומוסקסואליות שלהם לבין הלחץהחברתי, שמצפה מהם לעמוד תחת החופה. עמית, עורך אתר "חברותא", טוען שכל מקרה לגופו. "לו אני, בוגר ישיבה תיכונית וישיבת הסדר, הייתי עכשיו בן 20 והייתי שומע את דבריו של הרב אבינר, לא מן הנמנע שהייתי מאמץ אותם והייתי מתחתן עם אישה. יש לי אמונה גבוהה ברבנים. אבל עכשיו, ממרומי 29 שנותיי, אין לי ספק שלו הייתי מתחתן - זה היה נגמר בכי רע. הנישואים האלה לא היו מחזיקים מעמד, אני הייתי אומלל, אשתי הייתה אומללה והילדים היו אומללים".

"אני לא אומר שכל הומו לא צריך להתחתן", הוסיף, "אבל יש אנשים שלהם כנראה נכון להתחתן בלי לספר. אם הם היו עם גברים פיזית וזאת לא מעידה חד פעמית - הם צריכים ליידע את כלותיהם על כך, אבל אם זו היייתה מעידה חד פעמית - את זה הם לא צריכים לספר. כך אטו כך, נקודת המוצא היא כן לספר".

עמית גם ניסה להסביר את הדברים של הרב אבינר: "מה שהוא אמר מושתת על תפיסת עולם שאומרת: אם תתחתנו - זה יעבור. מבחינתו חתונה היא פתרון. גם סטרייטים לא ישר אוהבים את האישה. קודם מתחתנים אתה ואז לומדים להכיר אותה".

זאת תפיסה רווחת בציבור הדתי?
"כן".

לדבריו, "יש בדברים של הרב אבינר בעיה הלכתית ומוסרית מאוד גדולה. מתחתנים לא רק בשביל המצווה אלא גם בשביל החיים ביחד. להשתית חיים זוגייים על שקר מהותי, שיכול להעיב על כל הקשר - זה מאוד לא מוסרי., זה חטא שלא ישוער".

ומה אתה חושב - הומואים דתיים צריכים להתחתן עם נשים או לא?
"אני לא חושב שחתונה היא פתרון. במקרים האלה היא אסון. יחד עם זאת, התפיסה היהודית, שגם אני מאמין בה, היא של פרו ורבו ובעל ואישה, ולכן - מי שיכול צריך להתחתן. יש מצווה להתחתן, אז מי שיכול לקיים אותה - שיתחתן". גם רבנים אחרים אמרו שזה מקח טעות ושקר. 

בשיחה עם כתב GoGay הבהיר הרב אבינר כי "לא אמרתי אף פעם שאדם כזה לא צריך לספר לאשתו לעתיד, אני לא יודע מאיפה זה צץ".

ואם יפנה אליך הומו דתי וישאל אותך מה עליו לעשות - האם לספר לאשתו לעתיד או לא, מה תאמר לו?
"אני אשיב שישאל מישהו מקצועי, לא אותי".

להרצאה המלאה - לחצו כאן


כתבו תגובה
24/12/2008  16:18     -  הרב   אין כל קשר בין יצר הרע להומוסקסואליות
26/12/2008  10:14     -  לא מאמין לביבי   להסתיר הכיפה, ולזיין באטרף!!!
26/12/2008  10:20     -  דניאל/ה   תגובה אידיוטית.
24/12/2008  16:30     -  פסיכולוגיי   עזרה להומואים ולסביות דתיים/ות
24/12/2008  17:25     -  אמיר   מה הדוא"ל של האתר שצירפת?
24/12/2008  18:43     -    כתובת חברותא
24/12/2008  17:13     -  אחדשמכיר   הומואים שמתחתנים, דו ודתיים
24/12/2008  21:39     -  יובל   את המלל המתחסד שלך תשלח לאבינר
26/12/2008  10:22     -  דניאל/ה   מסכימה איתך.
24/12/2008  23:16     -  דעה   דו - שלא ידעו
24/12/2008  18:21     -  אנונימי   דת = הרס וחורבן.
24/12/2008  19:14     -  טימון   אוי
24/12/2008  19:46     -  הומו   כבר מזמן טענתי ש...
24/12/2008  22:48     -  מנחם   אסור לספר לפני החתונה
24/12/2008  23:20     -  קאובוי   מכובדות למראית עין
24/12/2008  23:23     -  בובליבוב   אני מקווה שהתגובה הזו צינית
25/12/2008  00:38     -  בני ש   "חיי משפחה מכובדים"?...
25/12/2008  08:30     -  מנחם   אז עדיף להיות הומו בודד זקן?
25/12/2008  10:10     -  שונרא   היום הומואים מתחתנים.
25/12/2008  11:16     -  המצליפה   אתה פשוט חזיר אגואיסט
25/12/2008  11:52     -  הומו זקן   לצערי, אתה צודק ובגדול..
25/12/2008  12:58     -  המצליפה   והאשה שהיית מתחתן איתה?!?
25/12/2008  13:43     -  רונן   המצליפה חסרת דרך ארץ ותרבות
25/12/2008  15:26     -  המצליפה   אינני זקוקה לרשות שלך לכתוב
26/12/2008  10:31     -  דניאל/ה   בדיוק.
26/12/2008  10:31     -  דניאל/ה   צא אתה בעצמך!!
26/12/2008  10:30     -  דניאל/ה   מסכימה איתך לחלוטין!!!
25/12/2008  15:09     -  אישימוטו   אתה רוצה להגיד לי שבני גילך
25/12/2008  16:28     -  מלה טובה   הבדידות לא קלה לאיש, אבל...
25/12/2008  17:35     -  בני ש   זו הדעה שלך? או חתונה סטרייטית
26/12/2008  10:25     -  דניאל/ה   עדיף למות
26/12/2008  10:25     -  דניאל/ה   ב ד י ו ק .
26/12/2008  10:23     -  דניאל/ה   כלומר, אתה צבוע, שקרן ורמאי.
25/12/2008  12:08     -  king gay   ללא נושא
25/12/2008  12:52     -  צביקה   כי תועה-בה
25/12/2008  17:39     -  בני ש   בתנ"ך יש גם סיפורים על רצח עם
26/12/2008  10:36     -  דניאל/ה   אכן.
25/12/2008  17:48     -  צביקה   התכונתי לה טועה בה
25/12/2008  18:59     -    כבוד הרב אבינר- נכון לא
25/12/2008  19:21     -  צביקה   ללא נושא
25/12/2008  19:43     -  יריב   לא לספר לאישה על הנטיות שלך.?!
26/12/2008  10:19     -  דניאל/ה   מה שווה "זוגיות" כזו?!
26/12/2008  18:29     -  מצחיק   זה נשמע כמו התירוץ
28/12/2008  17:59     -  ש   נשוי בן 52
28/12/2008  18:45     -  בעל שם טוב   אהבה שתלוייה בדבר